Przekładnie przemysłowe wymagają precyzyjnego ustawienia silnika oraz innych napędów i urządzeń względem siebie w celu zapewnienia wysokiej efektywności energetycznej oraz bezawaryjnej pracy. Ustawienie przekładni odnosi się do położenia skrzyni biegów w stosunku do napędu urządzenia w celu zapewnienia współosiowości, tak że wały (wejściowy i wyjściowy) przekładnia są idealnie ustawione i połączone z odpowiednimi wałami pozostałych maszyn lub urządzeń.
Niewspółosiowość pojawia się wtedy, gdy przekładnia i przylegające jednostki są umieszczone w linii, w taki sposób, że oś obrotowa sprzężonych ze sobą wałów nie tworzy jednej wspólnej osi. Obracające się wały, który nie są prawidłowo ustawione będą obracać się niewspółosiowo.
W rezultacie powoduje to tworzenie się nadmiernych sił na sprzęgle, łożyskach, uszczelnieniach oraz innych elementach składowych.Naprężenia te prowadzą do przyspieszonego zużycia elementów i nieplanowanych awarii. Nieprawidłowe ustawienie jest najczęstszą przyczyną niewydolności fabryk, z czego ponad 50% awarii jest przypisana do niewspółosiowego położenia.
Rozwiązaniem problemu awarii w zakładach produkcyjnych wyposażonych między innymi w zespoły maszyn z przekładniami jest prawidłowy montaż urządzeń względem siebie. Oznacza to przeprowadzenie osiowania. Najszybszą metodą ustawienia współosiowości jest zastosowanie urządzeń do laserowego osiowania.
W kilku prostych oraz intuicyjnych krokach można zmierzyć wartości korekt na poszczególnych łapach, następnie zastosować pod łapy korekty w postaci gotowych podkładek. Dzięki takiemu zabiegowi znaczono wydłużamy czas pracy silnika, przekładni oraz elementów eksploatacyjnych (sprzęgła, łożyska, uszczelnienia).